מידע לבעלי דוכנים

התאמת הדוכנים ומוצריהם ליריד

ליריד יתקבלו רק דוכנים שמוכרים פריטים הקשורים לעולמות המדע הבדיוני והפנטזיה או לפחות לתחומים בתרבות הפופולרית שמשיקים להם. לדוגמה נשמח לקבל דוכנים של ספרי מדע בדיוני או פנטזיה, משחקים שולחניים, יצירות עצמאיות בהשראת הפנטזיה והמדע הבדיוני, ומרצ'נדייז הקשור ליצירות בז'אנר.

חל איסור מוחלט על מכירת מוצרים מהסוגים הבאים:

  • דברי מזון או שתייה.
  • מוצרים בעלי מאפיינים פורנוגרפיים או שאינם הולמים לילדים.
  • מוצרים שיכולים לשמש ככלי נשק או שנראים במבט ראשון ככלי נשק אמיתיים.
  • מוצרים שמפרים קניין רוחני או זכות של צד שלישי.

דוכנים שמוכרים מוצרים מסוגים אלה לא יתקבלו ליריד.

אם יש לכם חשש לגבי התאמת הדוכן או מוצריו ליריד, פנו להנהלת היריד בדוא"ל: yarid@olamot-con.org.il

הדוכנים המשתתפים ביריד נדרשים להיות עסק רשום ומוכר על ידי רשויות המס ומוסדות המדינה.

שטח הדוכנים ביריד מוגבל והביקוש רב. קבלת הדוכנים ליריד תיעשה על פי התאמתם וקריטריונים נוספים כמו הייחודיות של הדוכן, חזותו ואיכות המוצרים. הנהלת היריד תחליט על קבלת הדוכנים על סמך הפרטים שתמסרו בטופס ההרשמה, לכן חשוב למלא אותו באופן יסודי ובתשומת לב.

האופי והמבנה של היריד

היריד יפעל מדי יום בשעות 20:30-10:00, תחת כיפת השמיים. הנהלת היריד תספק לדוכנים שולחנות עם מפות אל-בד וכיסאות בהתאם לגודל הדוכן. בנוסף יסופקו שקעי חשמל בהתאם למה שיסוכם מראש בתכתובת בין המפעילים והמפעילות של הדוכנים להנהלת היריד.

הנהלת היריד לא תספק לדוכנים אמצעי הצללה, תאורה, מזון או שתייה. המתחם עצמו מואר, אך לא בהכרח ברמה שתספק את צורכי הדוכנים – במיוחד אם הם משתמשים באמצעי הצללה.
במתחם הכנס יש מתקנים למילוי מים (קולרים) ובסביבה הקרובה יש שלל חנויות ומסעדות שאפשר לרכוש בהם מזון ושתייה.

דוכנים שישתמשו באביזרי הצללה יידרשו לוודא שיהיו יציבים ולקבע אותם לקרקע. אם הנהלת הכנס תקבע שאביזר הצללה אינו יציב, מפעילי/ות הדוכן יידרשו לפרק את האביזר.

השולחנות ביריד יהיו באורך של כשני מטרים ויוצמדו זה לזה ללא מרווחים ביניהם, פרט למעברים שישמשו את הצוות התפעולי ואת משתתפי היריד. אין לחסום את הפתחים בשום צורה.
אפשר לשכור ביריד חצי שולחן ולחלוק את חציו השני של השולחן עם דוכן אחר.

מותר להעמיד מאחורי הדוכן מדפים, רשתות לתלייה, רול-אפים וכדומה, בתנאי שהם בטוחים לשימוש ושלא יפריעו לדוכנים השכנים, לקהל או להתנהלות הכנס. אין להציב שום דבר לפני השולחנות שיסופקו לדוכן.

על מנת להציב מעמד או אביזר לצד הדוכן, יש לשכור שטח הרחבה נטול שולחן מחוץ לשטח הדוכן הבסיסי. לדוגמה: מתלה בגדים או מעמד תצוגה שעומד על הקרקע.

הנהלת היריד תספק חדר נעול לאחסון הסחורה בלילה בין ימי הכנס. אריזת הציוד והובלתו מהדוכן לחדר האחסון בלילה והחזרתו לדוכן למחרת בבוקר ייעשו בידי מפעילי/ות הדוכן בלבד. אנו ממליצים לדוכנים שמחזיקים סחורה רבה או כבדה להצטייד בעגלת משא. הנהלת הכנס לא אחראית לציוד המאוחסן בחדרי האחסון.

במתחם הכנס אין חניה כלל. בקרבתו יש כמה חניונים ציבוריים, ומומלץ לבדוק מראש את תעריפיהם ולבחר במתאים ביותר. פריקה ציוד מול שערי הכנס תעשה בהתאם להנחיות של צוות האבטחה וסגל הכנס. יש להישמע לכל הוראותיהם.

לבקשות מיוחדות או להקמת דוכן במבנה שונה מהמתואר כאן, אנא פנו להנהלת הירידו בכתובת הדוא"ל yarid@olamot-con.org.il. אנחנו ננסה לתת מענה הולם לצורכי הדוכן.

סוגי הדוכנים ומחירים

מחיר ההשתתפות הבסיסי נקבע על פי גודל הדוכן בהתאם לסוגו.
המחיר הבסיסי הוא 400 ש"ח לחצי שולחן לאורך כל הכנס, כלומר 200 ש"ח ליממה למטר אחד של שולחן.

קטגוריות לדוכנים

  1. סופר/ת עצמאי/ת: דוכן שכל מוצריו הם ספרים פרי יצירתו/ה של בעל/ת הדוכן ומוצרים המזוהים עם הספרים הללו.
  2. יוצר/ת עצמאי/ת: דוכן שכל מוצריו הם פרי מלאכת היד של בעל/ת הדוכן או שנוצרו בהפקתו/ה, בלי מוצרים מוגמרים שנרכשו מצד שלישי.
  3. מסחרי: דוכנים שמוכרים מוצרים שאינם פרי יצירתם, כגון חנויות, יבואני מוצרים ומוציאים לאור.

הנחה לדוכני יוצר/ת עצמאי/ת

יוצרות ויוצרים בקטגוריה 2 יוכלו לשכור דוכן מוזל בתנאים הבאים:

  1. שטח הדוכן יהיה חצי שולחן (כמטר אחד) ולא למעלה מכך.
  2. הדוכן יעניק לחברי/ות העמותות המארגנות של הכנס הנחה או הטבה הולמת בתיאום עם הנהלת היריד.
  3. מחיר הדוכן: 280 ש"ח לשני ימי היריד (הנחה של 30 אחוז על המחיר הרגיל).

דוכנים משותפים לסופרים/ות: פיילוט

הנהלת היריד תצוות סופרים/ות עצמאיים/ות שירצו בכך לקבוצות של 4-3 סופרים/ות בשולחן אחד. הציוות נועד להקל על הקושי לנהל דוכן לבד במשך יומיים מלאים, וליצור דוכנים אטרקטיביים ומגוונים שימשכו אליהם יותר לקוחות. השתתפות בפיילוט תשפר את סיכויי הסופר/ת להתקבל ליריד.

הדוכנים המשתתפים בפיילוט יציגו את ספרי כל השותפים/ות לדוכן מתחילת היריד ועד סופו, גם בשעות שבהן אחד או יותר מהשותפים/ות לדוכן ייעדרו.

מחיר הדוכן: 640 ש"ח לשני ימי היריד (הנחה של 20 אחוז על המחיר הרגיל). התשלום יחולק באופן שווה בין השותפים/ות לדוכן.

סופרים/ות שיעדיפו לבחור את שותפיהם/ן לדוכן יוכלו לעשות את זה מחוץ לפיילוט בדוכן רגיל לסופרים/ות עצמאיים/ות. השותפים/ות יבחרו נציג/ה אחד/ת שיקשר בין הדוכן להנהלת היריד.

דוכני פופ-אפ

דוכני פופ-אפ הם דוכנים שיפעלו רק באחד מימי היריד ולא בשניהם, בתנאים הבאים:

  1. גודל הדוכן לא יעלה על שולחן שלם אחד (כ-2 מטרים).
  2. דוכני הפופ-אפ יפעלו במתחם נפרד שיסומן עבור הקהל כמתחם של דוכנים מתחלפים.
  3. דוכני פופ-אפ לא יוכלו לאחסן ציוד או סחורה במתחם במהלך הכנס או לפניו.
  4. מחיר ההשתתפות יהיה 200 ש"ח לחצי שולחן ו-400 ש"ח לשולחן שלם ליום אחד בלבד.
  • קיום דוכני הפופ-אפ מותנה בכמות הנרשמים.

תהליך הקבלה ליריד

קבלת הדוכנים תיעשה בהדרגה לפי שיקולי הנהלת היריד. בסופה תישלח הודעה בדוא"ל לכל הדוכנים שנמצאו מתאימים ליריד אך לא נותר להם מקום.

דוכנים שיתקבלו ליריד יאשרו את השתתפותם במילוי טופס הקבלה שיישלח אליהם ובהשלמת הפרטים שמסרו להנהלת היריד. לאחר מכן יישלח להם חוזה לחתימתם ויוסדרו איתם פרטי התשלום.
קבלת הדוכן ליריד תיכנס לפועל רק אחרי העברת התשלום עבור השתתפות הדוכן ביריד, אלא אם כן ניתן לדוכן אישור כתוב לשלם במועד מאוחר יותר.
אי-מילוי כל אחד מהשלבים בתהליך קבלת הדוכן ליריד עד למועד שקבעה הנהלת היריד יוביל לביטול השתתפותו.

דגשים נוספים:

  • כל כללי ההתנהגות של הכנס חלים גם על משתתפי יריד הדוכנים.
  • הדוכן יאויש ברציפות לאורך כל שעות הפעילות של היריד.
  • אין להזיז שולחנות, לשנות את מבנה היריד, לעשות שינויים במערכת החשמל, לחבר מפצלים או להשתמש מכשירי חשמל שצריכת החשמל שלהם גבוהה.
  • אין להדליק אש בכל מתחם הכנס, דוכנים שתפעולם מחייב שימוש באש לא יוכלו להשתתף ביריד ללא אישור בכתב מהנהלת היריד.
  • יש להישמע לכל הנחיות צוות יריד הדוכנים והנהלת הכנס.

הנהלת הכנס אינה אחראית לנזק שייגרם עקב פסילת דוכן בשל איחור בהגשת חומרים או בהעברת התשלום כנדרש. מובהר בזאת כי לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד בין משתתפי היריד לכנס עולמות ו/או לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה.

לשאלות על התנהלות היריד והפקתו, פנו להנהלת היריד בכתובת הדוא"ל: yarid@olamot-con.org.il

לטופס ההרשמה ליריד

שימו לב! ההרשמה ליריד הדוכנים תתאפשר עד יום חמישי, 20 בפברואר 2025 בחצות.